Известие

Collapse
No announcement yet.

"Критични" датчици, сензори, релета и т.н.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • "Критични" датчици, сензори, релета и т.н.

    Здравейте,

    След като датчика за коляновия вал сдаде багажа точно преди дълго пътуване и за малко да ни провали плановете за ваканция (тук е момента отново да благодаря на момчето от ахм ауто в Младост, което спаси положението, също така и на алфата, че си прояви капризите само няколко часа преди да изляза зад граница, а не няколко часа след ), бих искал да подменя подобни "критични" елементи по ел системата, защото явно стареят и не се влияят особено от пробега на автомобила, а по-скоро от възрастта му.

    Та по същество, от както съм тук бях срещал няколко случки с изгорели релета, ключови бушончета и темподобни, в които автомобила тотално умира изневиделица и остава на пътя без каквато и да е възможност да се придвижи. След като ситуацията е крайно неприятна и бих искал да направя всичко възможно да предотвратя подобни за в бъдеще, някой може ли да ме упъти, освен датчика за колянов вал, кои подобни елементи по ел. системата се предават с времето, в резултат на което колата тотално умира на пътя и репатрака е единственият изход?



  • #2
    TPS (Throttle Position Sensor). Въглеродният слой на резистора с течение на времето се износва. И като тръгваш на път вземи със себе си една резервна бобина (втора ръка, но с гаранция, че е читава) и кабела.
    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

    Comment


    • #3
      Ако е туин спарк и резервен двигател!

      Comment


      • #4
        То на нафтите сега ви е сезона....
        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

        Comment


        • #5
          Забравих да отбележа, twinspark е

          Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
          TPS (Throttle Position Sensor). Въглеродният слой на резистора с течение на времето се износва. И като тръгваш на път вземи със себе си една резервна бобина (втора ръка, но с гаранция, че е читава) и кабела.
          Благодаря за отговора. TPS-а предполагам си проявява магариите постепенно преди да се скапе? Търся възли, които не дават признаци на разпад а просто грохват изведнъж и край


          Comment


          • #6
            Ми той принципно и акумолатора ми умря за една нощ, както нямаше никакви индикации сутринта нямаше ток и дори за светодиода на алармата.
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
              Ми той принципно и акумолатора ми умря за една нощ, както нямаше никакви индикации сутринта нямаше ток и дори за светодиода на алармата.
              Мда, но едно е да се скапе пред вас, или където си спрял предния ден и да не иска да запали, друго е да изгасне по сред нощ както си караш на магистралата, или още по-зле в някой завой от планински проход по национален път и повече да няма палене. Именно за това говоря, и за това изключвам дебитомер, ламбди, дори алтернатор.
              Подобни на този проблем имам в предвид: http://wwww.clubalfaromeo.com/forum/...55204&langid=2
              Last edited by acho_; d.m.y г., 23:22.


              Comment


              • #8
                Бензинова помпа....и т.н.
                Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                Comment


                • #9
                  Колега сигурност има само ако имаш цял разглобен автомобил и сервизиен камион със себе си. Това не е лада от преди 20 години дето може да си я поправиш на пътя винаги. Има неща дето ако щеш да са ти в ръката све тая, няма подмяна без сервиз. Така че гледай си почивката и не мисли за глупости
                  Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                  Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                  Peugeot 508 RXH 02.2013

                  Comment


                  • #10
                    Тя почивката приключи вече Визирам дребни елементи дето правят голяма беля.


                    Comment


                    • #11
                      Диоден блок на алтернатора - дребен елемент, който ми направи егати белята .
                      Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                      Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                      Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                      Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                      Comment


                      • #12
                        То по тая логика трябва да смениш всичката периферия и пак няма гаранция че нямя да ти дефектира - нов дебитомер ми дефектира на 3-ия месец.Аз си сменям маслото примерно преди почивката август месец, налягане гуми, проверка течности, една диагностика и изчезвам.То верно няма гаранция че на 50-е километра от Варна или не дай си боже на гъза на географията няма да умре ама си е божа работа.Баси няма лудна заради това.Все ще нямеря решение, неприятно вярно ма иначе няма какво да си спомняме на по бира.
                        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                        Comment


                        • #13
                          Скоро ще направя 240 хиляди км на двигател който от 2010 е с един и същ дебитомер, на газ, релетата не са пипани, както и нищо по електрониката му, спортен уж филтър който често забравям да поизплакна на 9-10к км, смених свещи веднъж за тия км, гарнитурата на главата се скапа веднъж заради останал затворен термостат, само смених гарнитурата, дори и не шлайфах главата че така или иначе тя беше на финала, реших да видя дали ще изтрае а така или иначе имах резервна......после след 4-5 месеца гарнитурата отново лъхна щото радиатора ми се пукна и водата изтече......отново само гарнитура, без да шлайфам главата - вече 2 години и над 100к км никви ядове......
                          Щях да забравя - веднъж смених и агренажния ремък, така че стария ремък изкара поне 160к......ролките са си тия който стартираха тия 240к км........двигателя е без балансиращи валове, с олекотена шайба и олекотен, но незнайно как балансиран маховик.......
                          Сори, няма как да повярвам че Спарка е скапан двигател, въпреки че другата страна има доста силни доводи......а и не мисля да споря......
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment


                          • #14
                            Няма скапани двигатели.Един комшия скапа фиат, опел астра, две аудита.Ся е на заветния мерцедес и за година и половина му отвори мотора два пъти.Втория път от срам каза че било профилактика.
                            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                            Comment


                            • #15
                              Аз си нося резервен само старият датчик от КВ, който работи докато моторът не позагрее повечко. Ако настоящият ми се скапе тотално, поне със старият мога да се прибера някак.

                              Другото презастраховане е свързано с по-големи разходи, които може никога да не се оправдаят.

                              Накратко - Бай бабо, да не ме среща мечката.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X